Selasa, 19 Februari 2013

KAYA: Negara Pemurah Yang Bagi Duit Kepada Rakyatnya


Negara Malaysia ini telah dinobatkan antara Negara terbaik didunia untuk memulakan perniagaan atau pelaburan. Tahu kenapa? Tetapi sebelum itu, adakah anda rasakah SHOPPING MALL di Malaysia ini kecil dan bilangannya sedikit sahaja? Ok, fikirkan kembali setelah anda membaca list dibawah ini – List of WORLD LARGEST SHOPPING MALL (2013)

Duit duit dan duit. Senangkah dapat duit?

TOP 10: Largest Shopping Mall in the World

Dubai's Shopping Mall - a very large Aquarium

Kalau ini masih belum cukup meyakinkan anda, maka perlulah diketahui bahawa dalam senarai 50 SHOPPING MALL terbesar di dunia, berikut disenaraikan Negara yang mempunyai jumlah terbanyak mall dalam 50 list itu:

Country with the Biggest Shopping Mall

Summary List of Shopping Mall in Malaysia

Kenapa ya Malaysia ada banyak Shopping Mall? Besar-besar pula tu? Agaknya orang Malaysia ini memang suka bershopping. Sebab itu aliran duit cepat je. Sebab ini jugalah buka bisnes di Malaysia, insyAllah boleh berkembang pesat. Yela..kalau weekend je most of us akan ke shopping mall terutama sekitar KL/Selangor. Rasa macam tak sah kalau tak melawat tempat ini. Kalau nak kecil sikit, Giant, Tesco dan Carrefour pun jadi. Negara maju macam Russia, Jepun, Korea, Germany, Qatar pula tak banyak tersenarai. Mereka semua ada dalam list tapi mungkin satu atau paling banyak dua je. Mungkin mereka ada cara lain untuk berkembang maju. 

Credit: Wikipedia, Photo

Tidak ada komentar:

Posting Komentar