Senin, 01 April 2013

PILIHAN RAYA KE-13: Kenapa Ditangguhkan?


Apa yang aku nak, hanyalah sebuah keamanan untuk dikecapi bukan untuk aku sahaja malahan untuk ahli keluarga aku, sahabat, kenalan jauh dan semua orang yang berada disekeliling mereka. Bukannya aku mahukan RUSUHAN atau KEKEJAMAN atau RASUAH. Kepada pihak yang mendahulukan kepentingan peribadi di dalam politik, tolonglah berhenti. Mungkin kau mempunyai pengaruh dan kuasa membentuk orang menjadi acuan kau, tetapi sesungguhnya Allah itu maha kuasa.


Bukankah Allah telah berfirman di dalam Al-Quran: “Kekuasaan milikmu itu adalah pemberianku, berlaku adillah kamu ketika menjadi pemimpin, sesungguhnya kepada Allah jualah kau dibicarakan”. Kepada yang bukan Islam pula, adakah agama kau tidak pernah menegah perlakuan berdosa? Tolonglah dengarkan rayuan rakyat. Jangan utamakan kepentingan diri, sebaliknya jadilah contoh teladan kepada setiap orang yang kau pimpin.

Rintihan kali ini adalah berdasarkan petikan di BERITA HARIAN yang menyatakan parlimen akan dibubarkan seawal besok (3 April 2013) dan juga ceramah Dr. Mahathir mengenai Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Nik Aziz. Bukanlah aku pro-BN or what. Tapi ada betulnya cakap beliau itu. Mereka yang tersenarai ini memang gilakan KUASA kot? BN sendiri misalnya ada juga penuh dengan rasuah. Jadi KESIMPULANNYA boleh dikatakan tidak ada parti politik yang bersih di bumi Malaysia ini.


Politic is dirty. Kepada pembaca yang ingin menceburi bidang politik, fikirkanlah pasal ayat ini. Janganlah terjebak dengan politik. Tapi kalau semua orang tak main politik jadi siapa pula mahu memimpin rakyat? Nak tak nak perlu juga ada ahli politik. Semoga mereka ini menjalankan amanah yang rakyat berikan kepada mereka dan sentiasa beriman kepada Agama masing2. Pesanan aku kepada pembaca sempena PILIHAN RAYA ke-13 yang bakal menjelma nanti:
 
“Undilah parti politik PALING BERSIH yang anda boleh percayai 
dan mampu mengekalkan keamanan sejagat”

Tidak ada komentar:

Posting Komentar