Minggu, 07 April 2013

DUIT PERCUMA: Betul Anda Nak? Apa Caranya?

Apa yang akan anda rasai andai anda diberikan RM1,200 secara PERCUMA? Bolehlah modify kereta kan? Tak pun shopping sikit. Beli smart phone baru pun boleh. Tak pun munkin pergi MELANCONG?? Yup. Itu janji yang ditaburkan Perdana Menteri kita sekarang, Dato' Seri Najib. Tidak mustahil katanya jika BN terus menerajui Malaysia selepas Pilihan Raya ke-13, BR1M 3.0 akan diteruskan. Natijah beliau, bukanlah untuk membeli undi, sebaliknya RM1,200 ni hanya diberikan kepada golongan berpendapatan RM3,000 dan kebawah. Senang cerita kepada yang miskin sahaja.

Sembunyikan Undian ANDA!

Yang kaya, tidak akan diberi BR1M. Sebab mereka dah KAYA kan? Kalau subsidi minyak, semua golongan boleh menikmatinya tetapi Bantuan Rakyat 1 Malaysia ini hanya golongan tertentu. TERPERINCI bukan? Jadi kalau cakap untuk beli undi tu, rasanya tak lah kot. TAPI berapa ramaikah rakyat Malaysia pada hari ini bergaji lebih RM3,000 sebulan? Ntah, sukar saya perkatakan. HAHA. Tapi mesti ramaikan? Katakan kalau ada 10 juta golongan pekerja di Malaysia, mungkin 6 juta daripadanya berpendapatan sederhana? Jadi kalau 6 juta ni semua terima BR1M dan sokong BN. Jadi ini cerita apa?

Segenap Lapisan Masyarakat Wajib Mengundi

Apa2 pun baguslah niat BN nak bantu rakyat. Saya, anda, dia dan mereka yang membaca ini selalu fikirkan kerajaan salah bukan? Bagi A nak B, bagi B nak C. Bagi RM100, nak RM200, bagi RM400 nak RM1000. Sampai kesudah tak akan selesai. Sebab kita MANUSIA. Sentiasa ingin lebih daripada yang mampu. Nafsu semua ini sedarlah kalian. Jadi persoalan yang sepatutnya anda semua fikir untuk mengundi nanti bukanlah apa yang DIJANJIKAN dalam manifesto parti-parti yang bertanding, tetapi sejauh manakah BERSIH nya mereka? Jangan katakan BN itu banyak rasuah, PAS itu terpesong, DAP itu nak jaga Cina saja atau PKR itu pemimpin tak kukuh. Semua ada kelebihan dan kekurangan. Undilah yang BETUL.

Credits: Yahoo!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar