Jumat, 29 November 2013

MIRACLE: Budak Perempuan Tersangat Comel!


Apakah yang bermain di fikiran anda apabila melihat gambar diatas? For me, thisis the cutest girl I even seen in a movie of my life! Mungkin baru berusia 7 tahun, tapi apabila dia senyum, teramatlah manis dan comel!! Oh ya, nama budak comel ini ialah Kal So Won, berasal dari Korea Selatan.


Inilah cerita yang dia berlakon, Al Tajuknya ialah Miracle in Cell No. 7. Sedikit sinopsis; cerita ini mengisahkan seorang ayah yang agak terencat akal tetapi SANGAT menyayangi anak perempuannya. Dia sanggup buat apa sahaja asalkan anaknya bahagia. Selanjutnya, terjadilah cerita ayah ni masuk penjara walau jenayah yang terjadi itu tiada sebab penyebab pun kaitannya dengan si ayah. Selepas itu banyaklah kisah lucu dan mencuit hati.


Pengakhiran movie inilah yang terSEDIH dan terBAIK. Tak hairanlah movie ini dicatatkan sebagai movie ke-3 paling tinggi kutipan tiket di Korea! Rasanya anda tengok sendiri pasti dapat menghayati dengan lebih mendalam. Kita yang tengok ni pun macam nak.. ehem.. ehem.. HAHA. Tapi memang sedih betul ceritanya. Morale of the story, sayangilah mak ayah anda sentiasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar