Selasa, 25 Desember 2012

TIPS: Menguruskan Badan


Merry Christmas and wishing you a happy new year! Ehem-ehem.. ucapan ini di tujukan khas kepada orang beragama Cristian di luar sana. Sebagai rakyat Malaysia kita patut bersyukur kerana di sebabkan oleh hari istimewa mereka ini, kita pula yang dapat cuti. Yeay!

Sempena tahun 2013 yang bakal menjelma dalam 1 minggu lagi, dan insyAllah kalau umur kita panjang, I nak share tips untuk MENGURUSKAN BADAN dengan cara diet yang sihat.

Antara sumber makanan yang patut kurangkan pengambilannya ialah kategori makanan berkarbohidrat dan bergula. Antaranya ialah nasi, spageti, mee, bihun, kuey tiaw, makanan berasaskan tepung (kek, biskut, kuih-muih), roti dan bijiran, kentang goreng, makanan segera (maggi, keropok, kerepek, burger)

 

Manakala makanan yang digalakkan ambil dengan kuantiti banyak ialah seperti semua jenis sayuran (kangkung, salad, asparagus, lobak, sawi, timun, taugeh dan lain-lain), ayam dan ikan, daging lembu, daging kambing, makanan laut (kurangkan sotong dan kerang), soya, keju

You want a piece of me huh?



Never underestimate what a goat can do!

Di harapkan infomasi yang diterangkan itu berguna. Kita di Malaysia ni memanglah susah kalo tak makan nasi, mee atau roti dalam satu hari. Buah? Opss! Jangan di sangka buah tu bagus. Nanti dalam post mendatang I ceritakan kenapa buah tak boleh selalu makan. Jadi, pandai-pandai lah kalian berdiet. Bukan tak boleh makan langsung, tapi ambillah dengan kuantiti sedikit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar